سیستم اعلام حریق

سوالات متداول
  • سیستم اعلان حریق شامل چه تجهیزاتی می‌شود؟
    تجهیزاتی مانند، دتکتور، آژیر، شاسی (شستی) و کنترل پنل اعلام حریق یک سیستم تشخیص دهنده آتش سوزی را تشکیل می‌دهند. در واقع کارایی تمام این تجهیزات با یکدیگر یک سیستم کامل را می‌سازد که سبب کاهش آسیب های جانی و مالی به هنگام آتشسوزی می‌گردد.
  • چرا آریا حریق ؟
    شرکت آریا حریق نماینده رسمی و عامل فروش برترین برند های معتبر ایرانی و خارجی دارای استاندارد و گواهینامه معتبر می‌باشند. این مجموعه صفر تا صد پروژه های اعلام حریق را تا اخذ تاییده سازمان آتش نشانی انجام می دهد.
  • این سیستم ها چگونه کار می‌کند؟
    سیستم های مدرن از عملکردهای خودکار برای تشخیص وقوع رویدادی که ممکن است منجر به آتش سوزی شود استفاده می‌کنند. آنها سیگنالی را از یک حسگر آتش سوزی (دتکتور دود، گرما یا مونوکسید کربن) دریافت کرده و به طور خودکار آن را به کنترل پانل می‌فرستند.
  • ضرورت استفاده از این سیستم ها چیست؟
    هنگامی که دود، آتش، مونوکسید کربن یا سایر موارد اضطراری مربوط به آتش سوزی شناسایی شود، سیستم های تشخیص دهنده آتش به ساکنین در مورد بروز حادثه هشدار می‌دهند. این آلارم‌ها ممکن است به طور خودکار از دتکتور های دود و حرارت فعال شوند یا ممکن است از طریق دستگاه‌های فعال سازی اعلام حریق دستی مانند شستی ها (شاسی) نیز فعال شوند. بنابراین افراد حاضر در محل سریعاً از خطر مطلع شده و برای خاموش کردن آن اقدام می‌کنند. در نتیجه از گسترش حریق جلوگیری شده و میزان آسیب و تلفات نیز کاهش می‌یابد.
4.3/5 - (6 امتیاز)

شرکت آریا حریق فروشنده و پخش کننده سیستم های اعلام حریق در کرج ( البرز ) از انواع برند های ایرانی و خارجی مطرح است. تمامی محصولات اعم از کنترل پنل ها، دتکتور، شاسی، آژیر و … به صورت تک و عمده بفروش می‌رسند. همکاران گرامی برای اطلاع از قیمت تجهیزات اعلام حریق در تعداد بالا (عمده) با شماره های واحد فروش تماس بگیرند.

فروش و پخش سیستم اعلام حریق کرج

از این سیستم ها برای هشدار به ساکنین در مورد شرایط اضطراری از پیش در نظر گرفته شده استفاده می‌شود تا ساکنین بتوانند برای محافظت از خود و دیگران سریعاً اقدام کنند.

هشدارهای آتش نشانی در اداره ها، کارخانه ها و ساختمان های عمومی دیده می‌شوند. در واقع این هشدار ها دیگر بخشی از روال روزمره ما هستند. اما اغلب تا زمانی که شرایط اضطراری پیش نیاید نادیده گرفته می‌شوند، که این موضوع ممکن است جان افراد را به خطر بی‌اندازد.

شاسی اعلام حریق

روش تشخیص سیستم های کشف و اعلان حریق هر چه که باشد، در صورت به صدا در آمدن آلارم، ساکنین و افراد حاضر در ساختمان باید سریعاً محل را تخلیه کنند. سیستم اعلان حریق همچنین ممکن است دارای یک سیستم سیگنال از راه دور باشد که می‌تواند از طریق ایستگاه مرکزی به آتش نشانی هشدار دهد.

مرکز سیستم تشخیص دهنده حریق، دستگاه کنترل پانل است. این هاب، مرکزی برای همه سیگنال‌های دتکتور ها است که باید به آن متصل شوند. و یک نشانگر وضعیت را به کاربران ارائه می‌دهد. این واحد همچنین می‌تواند برای شبیه‌سازی زنگ هشدار برای استفاده در تمرین‌های معمول آتش‌سوزی و تخلیه نیز راه‌اندازی شود. بنابراین همه کارکنان می‌دانند در صورت وقوع آتش‌سوزی واقعی چه اقدامی باید انجام دهند.

شرکت آریا حریق آماده ارائه خدمات نصب و اجرای سیستم اعلام حریق در کرج به مشتریان گرامی می‌باشد.

انواع سیستم های اعلام حریق

سیستم های کشف و اعلان حریق را می‌توان به چهار نوع اصلی تقسیم کرد که در ادامه راجع به هر کدام توضیح می‌دهیم.

  • کانونشنال (Conventional)
  • آدرس پذیر (Addressable)
  • هوشمند (Intelligent)
  • بی سیم (Wireless)

سیستم های کانونشنال (متعارف)

در یک سیستم اعلان حریق متعارف، از کابل‌کشی فیزیکی برای اتصال چندین نقطه تماس و دتکتور ها استفاده می‌شود. در واقع سیگنال‌ها از طریق آن‌ها به واحد کنترل پنل اصلی متصل می‌گردد.

نقاط تماس و دتکتور ها در مناطق یا زون ها مرتب شده‌اند، تا مکان یابی علت هشدار را ساده کنند. این زون بندی ها هم برای آتش نشانی و هم برای مدیریت عمومی ساختمان مهم است.

هر منطقه در کنترل پنل اعلام حریق یا با یک چراغ نشانگر، یک صفحه نمایش متنی یا در برخی موارد هر دو، نشان داده می‌شود. به این نکته توجه کنید، منطقی است که هر چه بیشتر بتوانیم یک ساختمان را به مناطق بیشتری تقسیم کنیم، مکان یابی علت هشدار و محل دقیق آتش سوزی بهتر و راحت تر خواهد بود.

کنترل پنل به حداقل دو مدار آژیر متصل می‌شود که می‌تواند حاوی زنگ ها، صداهای الکترونیکی یا سایر دستگاه های اعلام حریق صوتی باشد. این آژیر های اعلام حریق هستند که در هنگام فعال شدن، زنگ هشدار را به صدا در می‌آورند. البته برخی مدل ها هم هستند که علاوه بر آژیر، دارای فلاشر هم هستند تا هم از نظر شنیداری و هم از نظر دیداری، به ساکنین هشدار دهند.

قیمت سیستم اعلان حریق در البرز

سیستم های آدرس پذیر

اصل تشخیص یک سیستم آدرس پذیر مانند یک سیستم کانونشنال است، با این تفاوت که به هر دتکتور، یک آدرس مجموعه داده می‌شود (معمولاً با استفاده از یک دیپ سوئیچ) و سپس کنترل پنل می‌تواند دقیقاً تعیین کند که کدام دتکتور یا نقطه تماس، زنگ را آغاز کرده است.

مدار تشخیص در سیستم های آدرس پذیر به صورت یک حلقه سیمی بوده و حداکثر 99 دستگاه ممکن است به هر حلقه متصل شود. معمول است که حلقه با ماژول های جداسازی حلقه نصب گردد. تا اینکه حلقه برش داده شود تا اطمینان حاصل گردد که یک اتصال کوتاه یا یک خطا تنها باعث از بین رفتن قسمت کوچکی از سیستم می‌شود. در نتیجه این روش اجازه می‌دهد بقیه سیستم به طور عادی کار کند.

شرکت آریا حریق خدمات اخذ تاییدیه آتش نشانی در کرج برای سیستم های اعلام و اطفا حریق را ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در دو نوع قبلی، سیستم متعارف و سیستم آدرس پذیر، دتکتور ها به صورت هوشمند در نظر گرفته نمی‌شوند. زیرا آنها فقط می‌توانند سیگنال های خروجی را ارائه دهند که ارزش حوادث شناسایی شده را نشان می‌دهد. به این شکل تصمیم گیری در مورد وجود آتش سوزی، خطا، پیش هشدار یا موارد دیگر به عهده واحد کنترل پنل است.

سیستم هوشمند

در این مدل سیستم ها که هوشمند هستند، هر دتکتور به طور موثر می‌تواند محیط اطراف خود را ارزیابی کرده و به کنترل پنل اطلاع دهد که آیا آتش سوزی یا خطا وجود دارد یا خیر. همچنین امکان اطلاع دادن در مورد اینکه سرِ دتکتور باید تمیز شود نیز وجود دارد.

سیستم های اساساً هوشمند بسیار پیچیده‌تر هستند و امکانات بسیار بیشتری را نسبت به سیستم های متعارف یا آدرس پذیر در خود جای می‌دهند. هدف استفاده اصلی از آنها، کمک به جلوگیری از وقوع هشدارهای اشتباه است.

سیستم های اعلان حریق هوشمند در نسخه های 2، 4 و 8 حلقه ای یا بیشتر وجود دارند. به این معنی که مکان های بزرگ را می‌توان از یک سیستم کنترل پنل واحد نظارت کرد.

پخش سیستم های اعلام حریق

سیستم های بی سیم (Wireless)

آخرین نوع سیستمی که معرفی می‌کنیم، سیستم اعلام حریق بی سیم است. این سیستم ها یک جایگزین موثر برای سیستم های سیمی متعارف برای همه کاربردها هستند. آنها از ارتباطات رادیویی ایمن و بدون مجوز برای اتصال سنسورها و دستگاه ها با کنترلرها استفاده می‌کنند.

مدل های بی سیم بسیار کارآمد بوده و می‌توانند مزایای منحصر به فرد بسیاری را ارائه دهند. توجه داشته باشید که یک سیستم کاملاً هوشمند تشخیص آتش سوزی، بدون نیاز به کابل کشی است.

آریا حریق پاسارگاد

برای تهیه و خرید سیستم های اعلان حریق در کرج (البرز) می‌توانید محصول خود را از بین برند های مطرح و با کیفیت ایرانی و خارجی در وب سایت آریا حریق انتخاب کرده و خرید خود را نهایی کنید. همچنین می توانید با کارشناسان فروش ما جهت مشاوره تماس بگیرید.

از دیگر خدمات این مجموعه پشتیبانی، تعمیر و نگهداری سیستم های اعلام حریق است. برای اطلاعات بیشتر به این بخش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *